Presentació del projecte de la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya, “Escenaris de la Història”

05/12/2023

El Museu d’Història dels Jueus ha acollit la presentació d’”Escenaris de la Història”. Es tracta d’un projecte de divulgació cultural que té per objectiu explicar la història de Catalunya a través dels museus i monuments que componen la Xarxa.

“Escenaris de la Història” agrupa 14 microhistòries on es presenta cada un d’aquests equipaments a través de les vivències de les persones que han habitat aquest lloc.

Amb la idea de construir ”històries que fan història”, la narració es desenvolupa a partir de valors com la igualtat de gènere, l’alteritat, la inclusió, el rigor històric i la pluralitat. Tot el material gràfic i audiovisual està recollit al web www.escenarisdelahistoria.cat.

Els 14 equipaments museístics que participen del projecte són:

Museu d’Història de Girona Museu d’Història dels Jueus
Museu de Terrassa Museu de Lleida
Museu de Sant Cugat Reial Monestir de Santes Creus
Museu de Tortosa Museu d’Història de Cambrils
Museu de Mataró Casa Museu Jacint Verdaguer
Museu de Cervera Museu d’Història de Catalunya
Museu Torre Balldovina Museu de l’Hospitalet

La Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya treballa per crear i divulgar els relats històrics des d’una perspectiva social i per consolidar l’acció de recerca per esdevenir un referent. El projecte «Escenaris de la història» té la voluntat d’explicar la història de Catalunya des de la “microhistòria i la quotidianitat”.