Finalitza la campanya de documentació del fons numismàtic

23/11/2023
Trients visigòtics procedents del Carrer Croera de TortosaImatge

Finalitza la campanya de documentació del fons numismàtic

S'ha completat la campanya de revisió, actualització i ampliació de la documentació del fons numismàtic

Aquest fons, que té el seu origen amb la creació del Museu Arqueològic de la Ilercavònia l'any 1900, consta de 13667 peces registrades, de diferents procedències i cronologies.

No només s'han revisat i ampliat les dades informades en els diferents camps amb la finalitat d'unificar el nivell i la coherència de la documentació dels diferents exemplars sinó que també s'han revisat i actualitzat algunes de les fotografies. També s'han revisat els estats de conservació amb l'objectiu de detectar alteracions i establir una planificació de prioritats de conservació-restauració, tenint en compte diferents criteris com l'interès i singularitat de cada exemplar, així com la urgència de la necessitat d'intervenció.

Els arqueòlegs Xavier Sicart Chavarria i Cristina Jiménez Fuentes han portat a terme aquesta campanya, que s'ha portat a terme amb el finançament del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Amb el suport de: