Dia Internacional dels Museus 2024

Dia Internacional dels Museus 2024
14/05/2024 - 19/05/2024
Museu de Tortosa

Un any més, ens sumem a la celebració del Dia Internacional dels Museus! Aquest 2024, l’ICOM proposa celebrar el Dia Internacional dels Museus amb el lema 'Museus per l'educació i la investigació', que subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l'hora de proporcionar una experiència educativa holística. Una aposta per un món més conscient, sostenible i integrador.

Us proposem que hi participeu amb el següent programa:

Portes obertes al Museu de Tortosa
Del 14 al 19 de maig
De dimarts a dissabte de 10.00 a 13.30 h i de 17.30 a 19.30 h
Diumenge d’11 a 13.30 h
Festius d'11 a 13.30 h

Visites adaptades a col·lectius amb necessitats especials
Dijous, 16 de maig
Totes les visites seran gratuïtes. Aforament limitat.
Més informació: museudetortosa@tortosa.cat

Conferència. Una aproximació al conjunt numismàtic del Carrer Croera: més de 1000 monedes de la Tortosa antiga, tardana i medieval
Divendres, 17 de maig a les 18.30 h a l'aula didàctica del Museu de Tortosa
A càrrec d'Òscar Caldés, investigador predoctoral de l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica. Graduat en Arqueologia per la Universitat de Barcelona i màster en Cultures de la Mediterrània Antiga per la UOC. Caldés ha treballat com a arqueòleg a diverses intervencions a Catalunya, el País Valencià i l'Aragó. La seva tasca es centra en l'estudi arqueonumismàtic de contextos tardoromans i tardoantics de la zona Tortosa-Castelló-València.

Nit dels Museus
Concert d’Èlia Bastida TRIO "Tribute to Stéphane Grappelli"
Dissabte, 18 maig  a les 20.00 h, al pati del Museu de Tortosa
Organitzat per Joventuts Musicals de Tortosa amb la col·laboració del  Museu de Tortosa / Ajuntament de Tortosa
Durada del concert: 60 minuts. Entrada gratuïta.

Com a gran referent dels violinistes de jazz, el nom de Stéphane Grappelli ha acompanyat l’Èlia Bastida des dels seus inicis. Amb el llançament del disc Tribute to Stéphane Grappelli, ha volgut oferir la seva mirada particular sobre aquest músic.

ÈLIA BASTIDA és una multiinstrumentista considerada com una de les millors violinistes de jazz i, acompanyada per Joan Chamorro al contrabaix i Josep Traver a la guitarra, ha recorregut diversos països des de ben jove. Primer com a membre de la Sant Andreu Jazz Band i ara com a líder del seu trio i quartet.

Nit dels Museus
Sessió DJ's Pani Dj i Kinox
Dissabte, 18 de maig de 22.00 h a 24.00 h
Pati de les llimeres i exposició permanent del Museu de Tortosa

Visita dinamitzada. Hola museu!
Diumenge, 19 de maig d'11.00 a 12 h
Vine a visitar el museu de la mà de Sílvia Panisello. Es tracta d'una proposta especialment pensada per a xiquets i xiquetes entre 5 i 6 anys, acompanyats de les seves famílies, que té com a objectiu facilitar una primera descoberta del museu.
Activitat familiar gratuïta amb reserva prèvia. Inscripcions: clica aquí

Taller. Fem una pel·lícula de romans
Diumenge, 19 de maig d'11.00 a 12 h
Activitat teatralitzada que està conduïda per un "director de cinema". Els participants hauran de superar proves i aprendre sobre els romans amb l’objectiu de rodar una pel·lícula.
Aula Didàctica del Museu de tortosa
Activitat gratuïta amb reserva prèvia adreçada a participants de 7 a 12 anys. Inscripcions: clica aquí

Visites teatralitzades a l'antic escorxador
Diumenge, 19 de maig a les 11.00 i a les 12.00 h
Vine a descobrir el recinte modernista de l'antic escorxador a través d'una visita ambientada a principis del segle XX, a càrrec de La Companyia de l'Escola Municipal de Teatre.
Activitat gratuïta amb reserva prèvia. Inscripcions: clica aquí

Més informació sobre el Dia Internacional dels Museus al web de l'ICOM