L’empremta de Pedrell

21/12/2023 - 31/03/2024
Sala Antoni Garcia
21 de desembre a les 18 h inauguració

El Museu de Tortosa acull la itinerància de l’exposició L’empremta de Felip Pedrell, una exposició del Museu de la Música de Barcelona – Centre Robert Gerhard que es va inaugurar l’any 2022 commemorant el centenari de la mort del musicòleg i mestre tortosí al Museu de la Música de Barcelona.

L’exposició ha estat comissariada per Marc Heilbron, Cristina Álvarez i Ilaria Sartori i ens convida a reflexionar sobre l'actualitat i la vigència de les idees que van impulsar l’obra de Pedrell. Repassa la vida i obra del compositor i posa de relleu la seva influència com a pedagog i musicòleg.

Així doncs, es reivindica la importància del músic tortosí, tant per la seva obra com pel seu mestratge en deixebles com ara Enric Granados, Isaac Albéniz, Manuel de Falla, Conxita Badia i Robert Gerhard, però també estira el fil de la seva influència fins al present, perquè d'alguna manera arriba a compositors i artistes contemporanis.

Horari de l'exposició:
De dimarts a dissabte de 10.00 a 13.30 h i de 16.30 a 18.30 h