Projectes finalistes del Festival d’Intervencions Efímeres A Cel Obert

03/07/2020

Projectes finalistes del Festival d’Intervencions Efímeres A Cel Obert

El jurat del Festival ha seleccionat 11 projectes que opten a ser escollits per transformar els cinc patis que podrem visitar al mes d’octubre.

D’entre tots els projectes presentats a la convocatòria del 2020, el jurat del Festival ha seleccionat els següents finalistes en funció de la qualitat, la innovació, l’originalitat i la viabilitat econòmica i tècnica del projecte:

-Gold digger
-Espiell
-Merlet/Letmer/Tremel
-El laberint del claustre
-Oxigenar la memòria
-De cel a terra
-Un patio dentro de un patio
-La mort de la curiositat
-La fàbrica de rajoles de Tortosa - 1909
-El cau del cel
-Vuit cascades

Durant el mes de juliol s’escolliran 5 projectes d’entre els finalistes. L’elecció del jurat es farà pública a la pàgina web del festival la setmana del 13 de juliol.

Els espais que s’intervindran en l’edició d’aquest any dedicada a la Curiositat són el Claustre de Sant Jordi i Sant Domènec (EOI), el Claustre de Sant Jaume i Sant Maties (Arxiu comarcal del Baix Ebre), els Patis del Palau Despuig i del Palau Oriol, el Passatge Franquet i el Pati del Museu de Tortosa.

L’objectiu del Festival és convertir la ciutat en un escenari de creació, reivindicar el patrimoni arquitectònic del municipi i apropar i difondre l’art efímer a tots els públics. Per tal d’aconseguir aquesta finalitat, el Festival compta cada any amb un jurat d’experts que en l’edició del 2020 està composat per:

Pilar Lanau
Artista contemporània, gestora-dinamitzadora cultural i professora de dibuix d’ideació. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, màster en Direcció i Disseny de Projectes Expositius per la UPF i postgrau en Direcció Estratègica de Museus i Centres Patrimonials per la UdG. Actualment és la directora de l’Escola d’Art de la Diputació de Tarragona a Tortosa.

Roger Subirà
Arquitecte per l’ETSAV – UPC i cofundador, amb Narcís Font, de l’equip pluridisciplinari de disseny BACKYARD (2016). Actualment és vicepresident de l’ArquinFAD. Des de 2006, és professor a l’Escola d’Arquitectura La Salle de Barcelona i compagina el treball d’arquitecte amb el de comissari i la gestió cultural.

Xavier Pallejà
Inicia la seva formació com a arquitecte tècnic a l’ETSAB – UPC, on es titula l’any 2002. El 2007, es llicencia com a arquitecte per l’ETSAV – UPC. Com a soci de l’estudi m6Arquitectura, ha obtingut els premis de Qualitat a l’Arquitectura Ebrenca els anys 2017 i 2019. Actualment, compagina la feina d’arquitecte amb la de docència a ESARDI.

Núria Anfruns
Arquitecta per l’ETSAV – UPV i tècnica superior d’Arts Plàstiques i Disseny en Projectes i Direcció d’Obres de Decoració per ESARDI. Postgrau en Projectar l’Hotel del segle XXI per l’Escola Sert COAC, Visual Merchandising i Aparadorisme per l’ELISAVA. Actualment treballa a Alado Studio, estudi d’arquitectura, disseny d’interiors i mobiliari.