Les troballes arqueològiques més rellevants del jaciment de l'espai Cota 0, exposades a la recepció del Museu

05/11/2022

El Museu de Tortosa exposa al públic una selecció de peces romanes, visigòtiques i andalusines procedents de les diverses intervencions arqueològiques fetes als solars del carrer Croera, actualment convertits en espai Cota 0.

L’exposició temporal, integrada per una vintena de peces, es podrà visitar a la recepció del Museu de Tortosa fins a finals d’any i l’entrada és lliure.

Entre els materials arqueològics procedents de les intervencions fetes als solars del carrer Croera, cal destacar un conjunt de 300 monedes de cronologia diversa, i 30 objectes singulars, entre aquests un anell d’or amb pedreria d’època andalusina, i diversos fermalls de bronze d’època visigòtica, a més de diferents béns metàl·lics i ceràmics. El Museu de Tortosa, com a dipositari, ha restaurat una selecció d’aquests béns, que són els exposats a la recepció del museu.

Arran de l’ingrés al Museu de Tortosa de tots aquests materials arqueològics, s’ha iniciat l’inventari, registre i catalogació del conjunt de béns procedents de les diferents campanyes d’excavació, portades a terme l’any 2016, 2017 i 2019, al carrer Croera, sota la direcció de Ramon Ferré, arqueòleg de l’empresa Iber.

Ramon Ferré és llicenciat en Història per la URV, ha cursat el màster en Arqueologia Clàssica URV-ICAC-UAB i és doctor per aquesta mateixa universitat amb la tesi doctoral De Hibera a Dertosa. Ciutat i territori al Baix Ebre entre els segles III anE i III dnE.