Pinzellades, pels 50 anys d'Òmnium

Pinzellades, pels 50 anys d'Òmnium
06/05/2022 - 22/05/2022
Sala Antoni Garcia

Una selecció de pintura del Fons del Cercle Artístic de Tortosa – Òmnium Cultural Terres de l’Ebre

L’exposició ha estat organitzada pel Museu de Tortosa i Òmnium Cultural Terres de l’Ebre amb la col·laboració de l’Arxiu Comarcal del Baix Ebre amb motiu del 50è aniversari d'Òmnium Cultural Terres de l’Ebre. La mostra presenta una selecció d’obres que formen part d’un conjunt de 29 peces, actualment dipositades al Museu de Tortosa, que configuren els fons d’art Cercle Artístic de Tortosa – Òmnium Cultural Terres de l’Ebre.

Aquest fons es compon de pintures, dibuixos i gravats de diferents autors, majoritàriament nascuts a la ciutat o al territori, entre els quals destaquen Joan Antó, Ferran Arasa, Julio Moises, Ricard Cerveto, Ceferino Olivé, Ramon Noé, Francesc Llop, Lluís Llop, Jaume Rocamora, o Manolo Ripollés, entre altres. Aquest fons d’art prové del Cercle Artístic de Tortosa, entitat cultural integrada entre 1973 i 1975 a Òmnium Cultural de Tortosa, nascuda a la vegada el 1971.

Cal buscar l’origen del Cercle Artístic l’any 1948 quan un grup d'intel·lectuals i artistes tortosins agrupats sota el nom de Amigos del Arte constitueix una associació cultural que anomenen Círculo Artístico. Aquesta associació va ser la primera entitat cultural que va nàixer després del 1939 a la ciutat. Entre les activitats que va organitzar destaquen totes aquelles relacionades amb l’art, amb la programació d’exposicions, conferències i concursos (de pintura i fotogràfics). El Cercle Artístic va seguir la seva activitat al llarg de la dècada dels setanta i va continuar emprant el seu nom fins a la seva desaparició a finals dels anys 80.