L'Associació Rebobinart és la guanyadora del Concurs de Comissariat de Transversal

19/01/2018

El Consorci Transversal Xarxa d’Activitats Culturals va convocar un concurs públic de comissariat artístic per a la realització d’una intervenció en Arts Visuals a l’espai públic el dia 14 d’abril del 2018 de manera simultània als 10 municipis de la Xarxa Transversal. Aquets projecte, de producció pròpia, té un pressupost de 40.000 Euros.

El projecte WOMART de l'Associació Rebobinart ha estat escollit el guanyador del Concurs de Comissariat que la Xarxa Transversal ha convocat aquest 2017.

Es tractava d'un concurs de comissariat artístic per a intervenir a l’espai públic als municipis de la Xarxa Transversal. L'acció central de la proposta tindrà lloc el dissabte 14 d'abril de 2018.

Amb la implantació d'aquest projecte, les ciutats de Transversal acolliran 10 dones creadores, 10 artistes que donaran vida a carrers, murs i sales d’exposicions. Moltes de les artistes proposades per Womart treballen el grafiti, d'altres fan intervencions més performàtiques.

Womart és un projecte que pretén reivindicar la necessitat de reconèixer el talent femení en les arts visuals, en general, i en l’art urbà (o art en l’espai públic) en particular. La manca d’igualtat de gènere en els circuits institucionals de les arts visuals posa de manifest que encara hi ha un resistent sostre de vidre que impedeix assolir una paritat real pel que fa al reconeixement de les artistes professionals. En resposta a aquesta realitat, sorgeix Womart amb l’objectiu de visibilitzar i reconèixer el talent artístic de les dones creadores, fomentar la presència d’aquestes en el camp de l’art urbà i afavorir la seva professionalització.

Els comissaris de la proposta són Míriam Alarcón i Marc García de REBOBINART. Aquesta associació s'ha especialitzat en el desenvolupament de projectes socials a través de l’art urbà de qualitat. Treballen des de l’any 2012 amb una clara filosofia social, reivindicant l’art urbà com una font de dinamització social i cultural; fomentant les expressions més elaborades de l'art urbà i procurant desestigmatitzar la percepció d'aquesta forma artística que sovint ha estat considerada vandàlica o invasiva. Des d'aquesta entitat es fomenta una visió de l'art urbà professional posant-lo al servei de la societat a través de la creació de projectes que s’arrelen en el territori, que aporten un valor afegit a l’espai urbà i que generen una nova via de comunicació amb la ciutadania propiciant l’esperit crític i transmetent missatges de caràcter social en cadascun dels projectes generats.

Les 10 ciutats que conformen la Xarxa Transversal i acolliran el projecte Womart el proper abril són: Figueres, Girona, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat del Vallès, Tortosa i Vilanova.

Per a més informació, es pot consultar l’apartat “projecte WOMART” a la web del Consorci Transversal Xarxa d’Activitats Culturals (www.txac.cat).