L'artista lleidatana Maria Cemeli guanya el XIII Premi de Pintura Francesc Gimeno

04/11/2014

Dotat amb 5.000 euros i amb caràcter biennal, l'Ajuntament de Tortosa ha recuperat un premi que va iniciar-se l'any 1949

L'artista Maria Cemeli amb l'obra 16 fragmentos a capella ha estat la guanyadora del XIII Premi de Pintura Francesc Gimeno. El jurat, format per Teresa Blanch, historiadora de l'art, crítica i comissaria; Joaquim Chancho, artista; Carles Guerra, artista, crític d'art i curador independent i Assumpta Rosés, historiadora de l'art, crítica i comissaria, l'han escollit entre les 15 obres seleccionades per optar al Premi. Han estat finalistes l'artista tortosí Jordi Castells i el sevillà David Mayo.
El premi, dotat amb 5000€, es lliurarà el proper 13 de desembre en l'acte inaugural de l'exposició del XIII Premi de pintura Francesc Gimeno, a la Sala d'exposicions Antoni Garcia del Museu de Tortosa, on es presentaran totes les obres seleccionades.
Maria Cemeli (Lleida, 1964), és llicenciada en història de l'art a la Universitat de Lleida i d'arts plàstiques a la Universitat de Toulouse Le-Mirail.  Ha treballat diferents llenguatges artístics com la pintura, el gravat o l'escultura, tant a Catalunya com a Espanya i també a l'estranger, especialment a França.