L'art efímer del festival A Cel Obert ha omplert de gent el centre històric de Tortosa

09/10/2017

La instal·lació "Globoverd", de Sergi Arbusà, guanya el premi del jurat. "Punts de vista", de Jordi Martínez i Meritxell Solé, obté el premi del públic

El festival d'intervencions efímeres A Cel Obert ha tancat aquest diumenge la seva quarta edició fent un pas més en la seva consolidació dins del programa cultural de Tortosa i assolint un nou èxit de públic atret per la singular proposta de convertir diferents patis d'edificis patrimonials del centre històric en una experiència artística efímera. Aquest any, A Cel Obert ha ampliat la seva proposta amb cinc intervencions artístiques, que han sorgit de vora un centenar de propostes presentades per creadors d'una dotzena de països, més tres instal·lacions de dos artistes convidats i una altra realitzada pels escolars de la ciutat. La temàtica d'enguany ha estat la perspectiva. Aquest diumenge al migdia s'han fet públic els noms dels guanyadors, en un acte celebrat al Museu de Tortosa i presidit per l'alcalde, Ferran Bel.

El premi del jurat ha estat per a la instal·lació Globoverd, de Sergi Arbusà (Penique produtions), que s'ha pogut veure al claustre del col·legi de Sant Jaume i Sant Maties (Arxiu Comarcal del Baix Ebre). Globoverd té com a protagonista un inflable fet a mida que s'expandeix i envaeix l'espai del pati completament. En paraules dels autors, "conquerit per l’inflable verd, el pati es transforma a través de la nova textura, la il·luminació i el color; adquireix una nova identitat". El jurat ha valorat "la integral adaptació de la intervenció en tot l'espai, la interacció que proporciona amb el públic i el material utilitzat, que permet la visualització de tot l'edifici i els seus detalls patrimonials". Aquesta mateixa instal·lació també ha guanyat el premi que ha atorgat el púbic més jove.

D'altra banda, el premi del públic, que podia votar la millor instal·lació de les cinc a concurs, ha estat per a "Punts de vista", de Jordi Martínez i Meritxell Solé, que ha estat ubicada al claustre del Convent de Sant Joan de Jerusalem. Finalment, la menció especial del jurat ha estat per a "Through the looking-glass...", d'Angel Enrique Cuadrado, i que s'ha pogut veure al pati del conveni de la Puríssima.

En la cloenda del festival, l'alcalde ha felicitat als guanyadors i a tots els participants, en la mesura que "ens heu ajudat a transformar la ciutat durant tot un cap de setmana, mitjançant un projecte de present però que sobretot és de futur". Bel ha expressat la seva voluntat de continuar fent crèixer el festival A Cel Obert, implementant els premis als guanyadors de cara a la propera edició, igual que s'ha fet enguany respecte l'edició passada.