El Museu de Tortosa cedeix el piano de Pedrell a l’exposició del Museu de la Música que commemora el centenari de la mort del músic

02/11/2022

El Museu de Tortosa ha cedit el piano de Felip Pedrell per exhibir-lo a l’exposició L’empremta de Felip Pedrell,organitzada pel Museu de la Música de Barcelona per commemorar els cent anys de la mort del compositor i musicòleg tortosí. Es tracta d’un piano de paret de la marca August Dassel fabricat al segle XIX.

L'empremta de Felip Pedrell destaca l’immens treball que en els camps de la musicologia, la pedagogia, la composició, la crítica i l’edició musical va dur a terme el mestre tortosí, treball que en el seu dia no va ser prou valorat ni reconegut.

Comissariada per Marc Heilbron, Cristina Álvarez i Ilaria Sartori, la mostra repassa la vida i obra del compositor i també posa de relleu el seu mestratge a tota una generació de compositors, alguns dels quals van gaudir de molt més èxit i reconeixement que ell, com Enric Granados, Isaac Albéniz, Manuel de Falla o Robert Gerhard.

L’exposició, que es pot visitar fins al 26 de febrer del 2023 al Museu de la Música, té dos àmbits: una zona perimetral que repassa la biografia i obra de Pedrell, i unes zones centrals el vinculen amb la contemporaneïtat. Una d’aquestes illes és sonora, amb 25 altaveus que permeten escoltar composicions seves, com la ‘Cançó de l’estel (Els Pirineus)’,