El festival d'art efímer "A Cel Obert" encara la seva tercera edició

02/05/2016

El festival d'art efímer "A Cel Obert" encara la seva tercera edició

Enguany, els col·lectius d'artistes participants hauran de treballar el tema "Temps"

L'Ajuntament de Tortosa convoca la tercera edició de "A Cel Obert. Festival d'Intervencions Efímeres", un cop més amb la finalitat de promocionar objectes d'art efímer a espais emblemàtics de la ciutat de Tortosa. Aquesta tercera edició del festival se celebrarà els dies 7, 8 i 9 d'octubre de 2016, i hi podran participar col·lectius d'artistes o artistes individuals de qualsevol de les disciplines de l'art, el disseny i l'arquitectura. Els participants hauran de triar un dels cinc espais proposats i adequar la seva proposta al tema triat per a l'edició d'enguany, que serà "Temps".

Aquests espais proposats per a l'edició 2016 seran el pati del Convent de Sant Jordi i Sant Domènec (Escola Oficial d'Idiomes), el pati del Col·legi de Sant Jaume i Sant Maties (Arxiu Comarcal del Baix Ebre), el pati del Reial Monestir de la Puríssima, el pati del Palau Episcopal, i el pati del Palau Montagut (Casa de les Aigües). D'entre tots els projectes presentats, el jurat escollirà un màxim de tres per a cadascun dels espais, en funció de la qualitat, la innovació i originalitat, la viabilitat econòmica i la tècnica dels mateixos.

Per a incriure els projectes en aquesta convocatòria, cal enviar la documentació a info@acelobertfestival.cat fins el dia 8 de juny. La setmana del 20 de juny es farà públic el llistat dels projectes seleccionats. Els cinc projectes que finalment es materialitzaran en cadascun dels cins espais, seran anunciats la setmana del 25 de juliol, i la realització dels mateixos es durà a terme la mateixa setmana del festival. Al finalitzar el festival, el jurat lliurarà una menció al millor projecte executat, així com també hi haurà una menció del públic que es decidirà per votació popular entre els espectadors que hauran vist les propostes. Per a poder executar l'obra, cadascun dels cinc projectes seleccionats rebrà una dotació econòmica de 1.000 euros.

La composició del jurat per aquesta tercera edició de "A Cel Obert" será: Presidenta: La regidora de Cultura de l'Ajuntament de Tortosa, Dolors Queralt. Vocals: Blai Mesa, sociòleg i gestor cultural; Núria Gil, doctora en Història de l'Art i professora de la URV; Julia Schulz-Dornburg, arquitecta i representant del FAD (Foment de les Arts Decoratives; i Cristina Bestratén, arquitecta.

Per a informació exhaustiva:
adreça de correu electrònic: info@acelobertfestival.cat / web del festival: www.acelobertfestival.cat / telèfon: 977 51 01 44 (Cultura de l'Ajuntament de Tortosa).