Cinc noves propostes artístiques optaran a la segona edició del Festival d'Intervencions Efímeres "A Cel Obert"

01/06/2015

Tortosa acollirà novament el Festival d'Intervencions Efímeres. A Cel Obert, organitzat per l'Ajuntament de Tortosa amb l'objectiu de promoure la creació artística i la difusió del patrimoni de la nostra ciutat. En aquesta segona edició, cinc espais exhibiran les cinc propostes artístiques guanyadores, tal com es va portar a terme en la primera edició del passat any 2014. Enguany, els espais seran el Claustre de Sant Jordi i Sant Domènec (EOI), el Claustre del Palau Episcopal, el Pati del Convent de la Puríssima, el Pati del Palau Montagut (Casa de les Aigües) i el Claustre dels Reials Col·legis (Arxiu Comarcal del Baix Ebre). Cadascun dels projectes seleccionats rebrà una dotació de 1000 € per poder executar l'obra. Així mateix, el jurat lliurarà una menció al millor projecte executat i serà cridat, com a artista convidat, a realitzar un projecte d'art efímer, amb pressupost subvencionat, en el marc del programa "Transefímers" que impulsa la xarxa Transversal. El jurat d'aquesta segona edició estarà format per Antoni López Daufí, arquitecte i vocal de Cultura del COAC-Terres de l'Ebre; Núria Gil, doctora en Història de l'Art i professora de la URV; Xevi Bayona, arquitecte i codirector del festival "Lluèrnia" d'Olot, i Vicent Fibla, director del Centre d'Art Lo Pati d'Amposta i del festival "Eufònic". L'exposició de les instal·lacions guanyadores tindrà lloc del 2 al 4 d'octubre. Pel que fa al termini de la presentació de propostes, es perllongarà fins el proper 8 de juny. Per a obtenir la informació necessària per a la presentació d'inscripcions, cal adreçar-se al telèfon de Cultura de l'Ajuntament de Tortosa (977 510 144) o al correu electrònic museudetortosa@tortosa.cat.