Turtuxa, a l'extrem d'al-Àndalus

Turtuxa, a l'extrem d'al-Àndalus
27/11/2009 - 31/01/2010
Sala d'Exposicions Antoni Garcia

L'exposició explica el passat andalusí deTortosa a través d’una selecció d’objectes de l’època que pertanyen majoritariament al Museu.

Turtuxa, a l’extrem d’al-Àndalus és la segona exposició de producció pròpia de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Tortosa

Aquesta proposta vol donar a conèixer el passat andalusí de la nostra ciutat a través d’una interessant selecció d’objectes de l’època. Tot aquest conjunt inclou peces excepcionals com el motlle d’orfebreria, originàriament localitzat a Tortosa i que actualment forma part de la col·lecció del Museu Nacional d’Art de Catalunya, el tresor de Masdenverge, cedit pel Museu del Montsià, i la làpida funerària, cedida pel Parador de la Suda. També recull petits elements quotidians, bona part de la interessant col·lecció de ceràmica andalusina i altres peces significatives del  nostre fons.