Exposició Tortosa Capital de la Cultura Catalana 2021. La cultura que vivim!

Exposició

Exposició Tortosa Capital de la Cultura Catalana 2021. La cultura que vivim!
27/03/2021 - 09/05/2021
Sala Antoni Garcia
De dimarts a dissabte de 10 a 13'30 h i de 16 a 18'30 h. Diumenges tancat, excepte els darrers diumenges de mes obert de 10 a 13'30 amb entrada gratuïta al Museu. A partir de l'1 de maig l'horari de tarda serà de 17 a 19'30 h Festius de 10 a 13'30 h

El Museu de Tortosa, primera parada de l'exposició que explica com viu la ciutat les diferents expressions culturals

La mostra, que posteriorment es podrà veure a altres indrets de Catalunya, tindrà la sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa com a primera parada.  Explica a través de diversos panells les diferents expressions culturals que nodreixen la vida i el llegat del municipi. Agrupats en diferents eixos temàtics, els elements aprofundeixen en els àmbits que configuren els vuit eixos de la capitalitat cultural de Tortosa: la paraula, el medi, la festa, l'expressió artística, el menjar, el treball, la creença i l'expressió corporal i musical.

Cada panell compta amb explicacions elaborades en col·laboració amb els respectius grups de treball de la Capital de la Cultura Catalana, i amb fotografies representatives dels diferents camps culturals. Els textos detallen vessants com la variant lingüística, les expressions del folklore, els referents literaris o la documentació històrica. També, els diferents períodes històrics de la ciutat, les referències arquitectòniques, el medi ambient i la preeminència del riu, les activitats festives populars i el pòsit deixat per les diferents cultures presents a la ciutat, les principals figures artístiques o la importància i la singularitat dels productes gastronòmics locals, entre molts altres aspectes.

La inauguració de dissabte permetrà donar el tret de sortida a una exposició que té previst arribar a diferents punts de Catalunya: fins al 9 de maig es podrà veure a Tortosa i, posteriorment, el Palau Robert de Barcelona l'acollirà a partir del 13 de maig. D'esta manera, la ciutat vol donar a conèixer al conjunt del país les expressions, el patrimoni i la creació que identifiquen Tortosa i els seus barris i pobles.

Col·labora: