Artistes seleccionats XIV Premi de Pintura Francesc Gimeno 2016

Premi

Artistes seleccionats XIV Premi de Pintura Francesc Gimeno 2016
30/06/2016

82 artistes d'arreu de l'estat han presentat les seves propostes.

El passat 10 de juny es va tancar el termini per presentar les sol·licituds de participació en el Premi de Pintura organitzat pel Museu de Tortosa. Com a resultat, 82 artistes d'arreu de l'estat han presentat les seves propostes. El jurat del Premi, reunit el 29 de juny, ha seleccionat sota criteris d'interès i de qualitat als següents artistes que optaran al XIV Premi de Pintura Francesc Gimeno:

Albert Pinya Hernández
Daniel  Berdala Estruch
Mercè Hernandez Carbonell
Francisco Javier Pretel Franco
Oscar Padilla Machó
Svantje  Busshoff
Ivan Morales Cama
Alberto Gil Cásedas
Ariadna Mangrané Sancho
Edgar Plans Pérez
Pablo  Bellot Garcia
Jan Monclús Regidor
Èlia Llach Galera
Ana Sánchez González

El jurat d'aquesta XIV edició ha estat format per: Pep Montoya, pintor, doctor per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, i coordinador del Màster  ProdArt a la mateixa Universitat; Àlex Mitrani, doctor en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona, comissari i crític d'art, i Joséphine Matamoros, conservadora honorària del Patrimoni i comissària d'exposicions, ha estat directora del Museu d'Art Modern de Ceret  i actualment ho és del Museu d'Art Modern de Collioure.

A partir del mes de desembre del present any, les obres seleccionades seran exposades a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa i en l'acte inaugural s'anunciarà l'artista guanyador. El premi està dotat amb 5.000 € sotmesos a la retenció fiscal corresponent. Amb motiu de l'exposició s'editarà el catàleg que presentarà als artistes i les obres seleccionades.

L'organització del Premi agraeix la participació a tots aquells que han estat implicats en el projecte i, especialment, als artistes que han dipositat en la institució la seva confiança en presentar-se al certamen.