XIII Premi de Pintura Francesc Gimeno

14/07/2014

XIII Premi de Pintura Francesc Gimeno

Llistat d'artistes seleccionats

El passat 30 de juny es va tancar el termini per presentar les sol·licituds de participació en el XIII Premi de Pintura Francesc Gimeno amb una concurrència de 104 artistes d'arreu de l'estat.

El jurat del certamen es va reunir el 9 de juliol per seleccionar entre les sol·licituds presentades els artistes que optaran al Premi en la present edició.

El jurat, format per Teresa Blanch, historiadora de l'art, crítica i comissària; Joaquim Chancho, artista; Carles Guerra, artista, crític d'art i curador i Assumpta Rosés, crítica d'art i docent, va seleccionar entre totes les sol·licituds presentades i sota criteris d'interès i qualitat els següents 15 artistes que optaran al XIII Premi de Pintura Francesc Gimeno:

Jordi Castells Pruñonosa
Sergi Clavé Clos
Enric Font Company
Rafel G. Bianchi (Rafel Griera Padrosa)
Regina Khabibullova
Fernando Lafuente Leston
Mercedes Lara Garzás
Elia Llach Galera
Sergio Luna Lozano
Dolors Manrubia Mole
David Mayo Rincon
Sergi Mesa Fernández
Gorka Piñol Tabernero
Maria Cemeli (Maria Concepción Sainz de la Maza)
Pilar Vega Pérez.

A partir del mes de desembre del present any, les obres seleccionades seran exposades a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa i en l'acte inaugural s'anunciarà l'artista guanyador. El premi està dotat amb  5.000 € i la producció d'una exposició monogràfica en el termini de dos anys que formarà part de la programació estable d'arts visuals de la sala d'exposicions Antoni Garcia del Museu de Tortosa.