Una cinquantena de famílies participen en la Jornada de Portes obertes dedicada al joc interactiu 'Aventura't al museu!'

13/02/2023

Una cinquantena de famílies van participar, diumenge 12 de febrer, a la jornada de portes obertes al Museu de Tortosa. La proposta coincidia amb la posada en funcionament, fa unes setmanes, de l'aplicació 'Aventura't al Museu!': un joc interactiu amb el qual els visitants al Museu de Tortosa poden gaudir de la visita a través d'una gimcana.

Mitjançant els dispositius mòbils, l'experiència arranca en escanejar un codi QR situat a l'entrada del Museu i consisteix en anar resolent un seguit de preguntes amb les pistes que ofereix el contingut de l'exposició permanent d'objectes històrics de Tortosa. D'esta manera, es posen en valor alguns dels objectes més significatius del Museu de Tortosa d'una manera distesa i pensada especialment per a famílies amb criatures. El joc és el resultat de la col·laboració entre el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i la Xarxa de Museus de les Comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre, de la qual forma part el Museu de Tortosa.

Tant l'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, com el tinent d'alcalde de Cultura, Ximo Martorell, han agraït que tantes persones responguessen diumenge a la crida: "d'esta manera, molta gent ha pogut descobrir amb major detall, o alguns ho van poder fer per primera vegada, l'important fons que tenim exposat", detalla Meritxell Roigé. A més, ha recordat que durant les pròximes setmanes es podrà ampliar el contingut del Museu, amb la nova sala, actualment en execució, que estarà dedicada a alguns dels autors referents del segle XIX.