Tortosa estrena un espai dedicat a Gerard Vergés al parc municipal

30/11/2015

Tortosa estrena un espai dedicat a Gerard Vergés al parc municipal

Gerard Vergés continua recollint homenatges a la seva obra i a la seva figura, més d’un any després del seu traspàs, el dia de Sant Jordi de 2014.

Dissabte passat, el parc municipal Teodoro González va estrenar l’Espai Vergés, un conjunt de monòlits, situats al costat de la Llotja, on podem llegir els poemes més coneguts de l’autor tortosí. L’acte, presidit per l’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va comptar amb la presència de la família del poeta, que va agrair una vegada més que la seva ciutat mantingui viu el seu record. Un dels seus fills, Jordi Vergés, va llegir un escrit de Carles Vergés, també fill de Gerard i autor d’aquest espai poètic. Els presents, entre els quals la regidora de Cultura, Dolors Queralt, i altres regidors i ciutadans que van voler-hi participar, van poder gaduir de la poesia de Vergés, amb la veu de Xell Aixarch, tècnica de la Biblioteca Marcel·lí Domingo, i del filòleg Lluís Martin Santos, qui va ser regidor de Cultura del municipi.

El dia abans, divendres, el Museu de Tortosa va acollir la presentació de l’obra poètica completa de Gerard Vergés, que ha editat l’Editorial Proa, amb el suport de l’Ajuntament de Tortosa.