L'Ajuntament complementa el Museu amb una aula didàctica per acostar la història de Tortosa a escoles i instituts

18/04/2013

El nou equipament s'ha rehabilitat en base a recursos propis, gràcies a la feina de l'àrea de Manteniment i tallers d'ocupació.

Sis mesos després de la seva obertura, el Museu de Tortosa, Històric i Arqueològic de les Terres de l'Ebre, amplia les seves instal·lacions amb una aula didàctica que pretén difondre la història de la nostra ciutat entre els més joves. El nou equipament està situat dins del mateix complex museístic, a l'espai que ocupava el pavelló 3 de l'antic escorxador municipal. L'Ajuntament ha rehabilitat els 173 m2 del pavelló i per fer-ho ha utilitzat essencialment recursos propis, amb tècnics de la Brigada municipal i treballadors de tallers d'ocupació. Amb un cost d'uns 64.000 euros, el Museu es dota d'una nova eina que ha de permetre impulsar i projectar el principal equipament cultural de la ciutat. El Departament de Cultura de la Generalitat ha subvencionat el cost d'aquesta actuació, en el marc d'un acord més ampli que inclou una aportació de 250.000 euros, mentre que la mà d'obra ha anat a càrrec de l'Ajuntament. Aquest matí han presentat el resultat d'aquesta actuació, l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, el regidor de Cultura, Joaquim del Pino, i el director dels Serveis Territorials de Cultura, Francesc Ferré.

L'aula didàctica es planteja com un espai essencial per a la transmissió dels continguts i l'instrument principal per captar l'interès del públic escolar cap a la història de la ciutat de Tortosa i del seu territori d'influència. El nou espai, situat al pati dels llimoners del Museu, esdevindrà una àrea polivalent amb sistemes de redistribució de la sala per adaptar-la a diferents tipus d'activitats. Té capacitat per a grups de fins a 30 persones i permet generar dos espais de treball per poder fer tallers independents.

L'alcalde ha destacat el valor afegit que donarà al Museu aquesta nova aula didàctica i ha valorat la col·laboració amb el Departament de Cultura, que ha permès assolir un acord malgrat les dificultats del moment. El director dels SS.TT. de Cultura, de la seva banda, ha afirmat que "malgrat comptar amb menys recursos, l'Ajuntament continua impulsant la transformació de la ciutat".

El Museu està treballant amb la creació d'un quadern didàctic que es presentarà en les properes setmanes a les escoles i instituts de Tortosa i de les Terres de l'Ebre per tal que puguin incorporar-ho als seus programes d'activitats del curs 2013-2014.

Amb l'objectiu de donar a conèixer l'aula didàctica, el Museu prepara quatre tallers adreçats a les famílies que es faran els dos últims diumenges de maig, els dies 19 i 26, que tractaran de manera monogràfica sobre la fabricació d'útils prehistòrics, la pintura rupestre, la pintura de ceràmica ibèrica i l'escriptura ibèrica. Els quatre tallers són gratuïts.