La Jornada Europea de la Cultura Jueva al Museu

02/10/2013

La Jornada Europea de la Cultura Jueva al Museu

Tortosa pertany a la Red de Juderías de España.

La ciutat de Tortosa, com a membre de la Red de juderías de España, ha celebrat el passat 28 i 29 de setembre la Jornada Europea de la Cultura Jueva.

Visites guiades al call, a la catedral i al Museu de Tortosa,  així com la proposta gastronòmica del Parador de Turisme Castell de la Suda o el ja tradicional ball de gegants son les activitats que s'han dut a terme.

Una visita comentada a les peces que fan referència al llegat jueu de la ciutat exposades al Museu de Tortosa i un passeig  amb barca per l'entorn natural del riu Ebre han tancat el programa que aquest any s'ha dut a terme des de Tortosa.

L'aprofundiment en el coneixement de la hanukiya, làmpada ritual jueva i de la carta als procuradors de Tortosa del Rey Ferran II comunicant l'edicte d'expulsió dels Jueus, han contextualitzat la presència de l'aljama tortosina a la ciutat.

Donat que aquest any la Jornada de la Cultura jueva ha fet referència al patrimoni natural hem oferit  un passeig per l'Ebre, camí d'aigua que va portar a l'exili als jueus tortosins així com a un extens nombre de jueus de les aljames aragoneses.