2013/11/06 El Museu organitza visites comentades a l'exposició sobre els bombardejos de Tortosa els diumenges de novembre

06/11/2013

Conferències, exposicions, jornades i un concert commemoren els 75 anys dels bombardejos a la Guerra Civil

El passat diumenge 3 de novembre, el Museu de Tortosa va fer la primera de les quatre visites comentades a l'exposició "Sota un núvol de pols groga. Tortosa bombardejada (1937-1939)", instal·lada a la sala d'exposicions temporals Antoni Garcia. La visita està conduïda pel comissari de l'exposició, Antoni Royo, es fa en dos torns, a les 11.30 i a les 12.30, i es repeteix la resta de diumenges del mes de novembre. Aquesta és una més de les activitats que l'Ajuntament de Tortosa ha organitzat per commemorar els 75 anys dels bombardejos de la Guerra Civil que van assolar la ciutat. A l'Arxiu Comarcal s'ha fet una exposició sobre els documents oficials de la guerra, i al Centre Cívic se n'ha fet una altra sobre Carrasco i Formiguera. Recentment, la vicepresidenta del Govern va descobrir una placa al pont del tren en homenatge a les víctimes dels bombardejos.

Entre els actes que encara han d'arribar destaca l'exposició Fem Memòria, produïda pel Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre (COMEBE), que arrenca el 21 de novembre al Museu de Tortosa. Coincidint amb la inauguració d'aquesta exposició, el director del COMEBE, David Tormo, dictarà la conferència "La batalla de l'Ebre: el procés de recuperació de la memòria i el patrimoni històric 75 anys després". El dissabte 23 de novembre, al Palau Oliver de Boteller, es farà una Jornada d'Arqueologia i Patrimoni de la Guerra Civil al front de l'Ebre. El 28 de desembre (22h), al Teatre Auditori Felip Pedrell, el cantautor Paco Ibáñez oferirà un concert. Ja al mes de gener, el dijous 23, al Museu de Tortosa, es presenta el llibre de Ramon Arnabat i David Iñíguez "Atac i defensa de la rereguarda. Els bombardeigs franquistes a les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre", i en finalitzar hi haurà una taula rodona moderada per Antoni Royo, que comptarà amb els autors del llibre, el periodista Josep Bayerri i el regidor de Cultura, Joaquim del Pino.