El Museu de Tortosa s’adhereix al programa de Catalogació i difusió de les Col·leccions d’Instruments de Catalunya

21/07/2022

El Museu de Tortosa s’ha adherit al programa de Catalogació i difusió de les Col·leccions d’Instruments de Catalunya (CATICAT), creat i gestionat pel Museu de la Música de Barcelona.

Aquesta participació donarà visibilitat als instruments musicals del Museu de Tortosa ja que aquest catàleg es podrà consultar online i s’impulsarà una campanya de difusió a través de les xarxes socials.

Aquest dijous, personal de l’empresa Veraicon, especialitzada en documentació, digitalització i gestió del patrimoni cultural, ha procedit, per encàrrec del Museu de la Música de Barcelona, a la catalogació dels instruments musicals del Museu de Tortosa. En concret, el piano i el gramòfon que havien estat propietat del musicòleg i compositor Felip Pedrell, les dues gaites dels ‘Flarets de Santa Bàrbara’, la gaita del gaiter de Paüls i dos tabals. Teniu més informació sobre aquest instruments al catàleg de l'exposició pròpia 'Gaites, gralles i dolçaines'.