El Museu de Tortosa posa en marxa una gimcana digital turística per descobrir d’una manera diferent el patrimoni històric

15/12/2022

El Museu de Tortosa us ofereix una nova experiència turística amb una gimcana digital adreçada a tots els públics, especialment, al familiar. “Un símbol misteriós” és el nom del joc que us proposem per descobrir d’una manera diferent el nostre patrimoni històric i cultural.

La dinàmica d’aquesta iniciativa és ben senzilla, només cal escanejar amb el vostre telèfon mòbil el codi QR que trobareu a la recepció del Museu de Tortosa, seguir les instruccions i resoldre els 10 enigmes que la gimcana us anirà plantejant durant 60 minuts. Aquesta iniciativa és totalment gratuïta i no necessita descarregar cap tipus d’aplicació.

El joc neix de la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i la Xarxa de Museus de les Comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre que l’any 2021 va iniciar el projecte amb la participació del Museu Comarcal de la Conca de Barberà (Salvem la Història).

Ara, aquest recurs turístic s’ha fet extensiu al Museu de Tortosa (Un símbol misteriós), al Museu de les Terres de l’Ebre (Viatge al passat d’Ibar) i al Museu d’Història de Cambrils (El Secret del Molí), i tots quatre museus promocionen conjuntament les gimcanes digitals amb el nom ‘Aventura’t al museu’.

Cada un dels museus compta amb una història que lidera una protagonista que és la Cloe, ella busca aliats amb alguns personatges que va trobant en els diferents jocs però sobretot necessita avançar tot resolent els enigmes que es plantegen.