El Museu de Tortosa exposa el gramòfon de Felip Pedrell per commemorar els 175 anys del Liceu

23/03/2022

El Museu de Tortosa s’ha sumat a la iniciativa ‘Museus i Liceu: una història compartida’ per commemorar el 175 aniversari del Gran Teatre i ha seleccionat el gramòfon de la marca La voz de su amo, que va ser propietat del compositor i musicòleg Felip Pedrell, per participar-hi.

Aquesta peça estarà exposada tot l’any a la sala de recepció del Museu de Tortosa coincidint a la vegada amb la commemoració del centenari de la mort del músic tortosí.

Precursor de la musicologia catalana i espanyola, Felip Pedrell va ser un dels introductors de la música de Wagner a Catalunya i la seva influència va ser destacable en el món de la lírica. Una de les seves obres més notables, l’òpera Els Pirineus, va estrenar-se el 1902 al Gran Teatre del Liceu.

El Museu de Tortosa és un dels 121 centres culturals del país que participa en la mostra ‘Museus i Liceu: una història compartida’ integrada per 145 obres, des de pintures, fotografies, esbossos escenogràfics, diorames, documents, escultures, instruments o objectes personals de personalitats vinculades al Liceu, entre d’altres.

Moltes de les obres tenen una relació directa amb el Teatre, d’altres, però estan relacionades amb el món de l’òpera, la música o el teatre, i formen part, alhora, de l’herència cultural necessària per documentar la història del Gran Teatre del Liceu.