El festival d'intervencions efímeres A Cel Obert creix amb nous espais patrimonials al centre històric de Tortosa

28/09/2017

Es farà el 6, 7 i 8 d'octubre

Diversos edificis patrimonials del centre històric de Tortosa es transformaran, durant el cap de setmana del 6, 7 i 8 d'octubre, per acollir les creacions dels artistes guanyadors de la quarta edició del festival d'intervencions efímeres A Cel Obert. Amb l'objectiu de posar en valor el patrimoni arquitectònic de la ciutat i amb el de promoure la creativitat entre creadors de diferents disciplines, el festival s'ha anat consolidant creixent en nombre d'espais, artistes i visitants. Enguany, el tema d'A Cel Obert és la perspectiva. Aquesta tarda han presentat els detalls de la propera edició -que ha rebut vora un centenar de propostes a concurs de creadors d'una dotzena de països- la regidora de Cultura, Dolors Queralt, i la representant de l'equip promotor del festival, Cristina Bestraten.

A banda de les cinc intervencions que han guanyat el concurs, aquest any el públic podrà gaudir de tres creacions addicionals, dos d'artistes convidats i una tercera promoguda amb la col·laboració de les escoles de Tortosa.

Els artistes guanyadors de l'edició 2017 d'A Cel Obert i els patis on exposaran són:

Pati del Reial Monestir de la Puríssima Concepció Victòria: "Through the looking-glass" d'Angel Enrique Cuadrado i Lucía Heras (Estudio New Old).

Pati de Sant Jordi i Sant Domènec: "Reflexions", de Màrius Domingo i Manuel Pérez.

Pati de Sant Jaume i Sant Maties: "Globoverd", de Sergi Arbusà (Penique Produccions).

Pati del Palau Montagut: "Out of neither", de Víctor Solanas-Díaz.

Pati del Convent de Sant Joan: "Punts de vista", de Meritxell Solé i Jordi Martínez (1000arquitectures).

A banda d'aquestes, al Museu de Tortosa podrà veure's "Cloud Hunter", de Col·lec, i al pati del Palau Despuig la instal·lació Crescendo, del Grup d'Investigació d'Arquitectura, Energia i Medi Ambient de l'ETSAB-UPC. A més, enguany, per primera vegada, s'ha implicat a set centres escolars, amb 1.600 alumnes en total de primària, secundària i batxillerat, que actuaran com a coneixedors i com a protagonistes a la vegada, ha explicat la regidora de Cultura. Els elements que han creat aquest escolars s'exposaran en una intervenció al passatge Franquet, espai que entra per primera vegada en l'itinerari d'A Cel Obert. Dolors Queralt ha agraït la implicació dels impulsors del festival, una iniciativa "que té el valor afegit de sortir d'un grup de joves compromesos amb la cultura i el patrimoni de la seva ciutat".

Cristina Bestraten ha indicat que cadascun dels equips creadors ha fet una interpretació singular del concepte perspectiva, i ha convidat la ciutadania a descobrir les instal·lacions a partir del proper divendres 6 d'octubre. Aquest dia (19 hores) es farà la inauguració, que anirà seguida d'una visita guiada per tots els patis amb els mateixos artistes. L'endemà dissabte hi haurà dues visites guiades més (18h i 19.30h) amb sortida des del Museu, i una última el diumenge al matí (11h), just abans del lliurament de premis (12.30h), al mateix Museu. Els escolars dels diferents centres educatius de Tortosa faran una visita durant el divendres al matí.

Tota la informació a acelobertfestival.cat