L'exposició del XVI Premi de Pintura Francesc Gimeno, oberta al públic fins el 31 de juliol

Exposició

11/06/2022 - 31/07/2022
Sala Antoni Garcia
De dimarts a dijous de 10 a 13.30 h Divendres i dissabtes de 10 a 13.30 i de 17.30 a 19.30 h Diumenges d'11 a 13.30 h Dilluns i festius tancat

La Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa acull des de l'11 de juny l'exposició del XVI Premi de Pintura Francesc Gimeno.

La mostra presenta les quinze obres pictòriques seleccionades pels membres del jurat, que aquesta edició ha estat format per Pilar Bonet, crítica d’art, comissaria d’exposicions i professora d’Art Contemporani de la Universitat de Barcelona; Jordi Ribas, artista, llicenciat en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona, mediador en l’àmbit artístic i Assumpta Rosés, llicenciada en Belles Arts, crítica d’art i comissaria.

Entre les quinze peces finalistes que han optat al premi es troba la guanyadora, Disturbios en la segunda sede del FMI, (2021) de Cristòfol Pons. El jurat ha valorat la seva factura clàssica però d'estètica contemporània, propera al muralisme reivindicatiu, a la il·lustració  i a l'underground.  Cal destacar també les mencions especials atorgades pel jurat a les obres Chemical pictures de Lídia Porcar i 20181001Palu1_HafidzMubarak_AntaraFoto_Reuters_France24 de Glòria Giménez.

Assumpta Rosés,  autora del text del catàleg que acompanyarà l’exposició del Premi, descriu aquestes tres peces com a  «Tres pintures belles, d’excel·lent tècnica i factura que tenen un contrapunt tràgic en els temes representats: espais maltractats on les vides humanes corren perill»

Completen l'exposició les obres de Francesc Ruiz , Gorka Pinyol, Àlvar Calvet, Noé Peiró, Juan Gil, Claudia Pastomas, Svantje Bussoff,  Mayra d’Amore, Sara Bonache, Irene Marzo, Carmen Hurtado i Víctor Solanas.

Cristòfol Pons

L’obra de Cristòfol Pons  guanyadora d’aquesta edició passarà a formar part de la col·lecció de pintura del Museu de Tortosa. Es tracta d’una pintura realista de ressons pop-art i un llenguatge que es mou entre el còmic i el muralisme reivindicatiu. És una obra que representa una manifestació violenta davant de l'edifici en flames del Fons Monetari Internacional.
Aquest estil forma part del "modus operandi" del pintor que es va formar a l'Escola Massana en Arts del mur, es va llicenciar en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i ha fet altres estudis d'ampliació en residències al País Basc i a Berlín.
Pons, ha tingut diferents premis a Menorca, València i Barcelona. Ha exposat, entre d'altres,  a les galeries:  ADN, Barcelona (2007); Sa Nostra de Ciutadella (2008);  La Fàbrica, Menorca (2009);  Vierter Estoc, Berlín (2009 i 2011);  Miscelanea, Barcelona (2015); Incubarte, València (2017); Premi Guasch Coranty. Tecla Sala, l'Hospitalet (2018).