Exposició XV Premi de Pintura Francesc Gimeno

Lloc:
Sala Antoni Garcia
Horari:
De dimarts a divendres, de 10 a 13.30 h Dissabte, de 16 a 18.30 h Diumenge i festius, d'11 a 13.30 h Dilluns tancat

El pròxim 8 de març a les 19.00 h se celebrarà a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa la inauguració de l'exposició del XV Premi de Pintura Francesc Gimeno. Durant l'acte tindrà lloc la presentació del corresponent catàleg a càrrec del membre del jurat, crític d'art i director de la Fundació Arranz-Bravo, Albert Mercadé.

La mostra presenta les quinze obres pictòriques seleccionades pels membres del jurat, que aquesta edició ha estat format per Joaquim Cantalozella, Albert Mercadé i Núria Rodríguez.

Entre les quinze peces es troba la guanyadora, Fantasmagoria (2018) d'Aldo Urbano dedicada a través d'un llenguatge oníric molt personal, a reflexionar sobre la Teoria dels Colors de Goethe. Cal destacar també les mencions especials atorgades per part del jurat a S/T #15 (2018) de  Jordi Morell i  Principio de Razón (2017) de  Lola Berenguer.

Completen l'exposició les obres de la resta de finalistes: Vicent Arlandis, Albert Arribas, Sergi Clavé, Bernat Daviu, Ion Etxebarria, Cristina Gamón, Berto Martínez, Pedro Peña, Albert Pinya, Francesc Ruiz, Víctor Solanas-Díaz i Gal·la Uriol.

Aquesta edició, des dels serveis educatius del Museu de Tortosa, s'ha volgut donar especial èmfasi a les activitats realitzades entorn l'exposició, brindant la possibilitat d'atansar-se a l'art contemporani d'una forma més proactiva, dinamitzant la mostra expositiva, a través de visites guiades i tallers didàctics, tant per públic adult i familiar com, escolar.