Presentació del catàleg de l'exposició "Gaites, gralles i dolçaines"

Presentació de catàleg
Jaume Ayats, director del Museu de la Música de BarcelonaImatge

Presentació del catàleg de l'exposició "Gaites, gralles i dolçaines"
29/03/2019
Aula didàctica del Museu de Tortosa
19.30 hores

La presentació anirà a càrrec de Jaume Ayats, director del Museu de la Música de Barcelona

El catàleg publica els resultats de la recerca prèvia a l'exposició Gaites, gralles i dolçaines, que es va poder visitar des del 26 d'otubre de 2018 i fins el 10 de febrer de 2019 al Museu de Tortosa, i que actualment ha iniciat la seva itinerància.

La mostra és el fruit de molts anys de recerca del comissari Joan Pellisa, lutier, músic i investigador especialitzat en organologia i història dels instruments de vent populars i de corda polzada dels Països Catalans. Amb la finalitat d'oferir un estat de la qüestió d'aquest fet musical i festiu a l'actualitat s'ha ampliat la recerca amb el suport de l'IRMU, la col·laboració de les diferents colles de gaites, grallers i dolçainers del territori, i d'un equip de recerca format per Clàudia Giménez, Hermínia Domènech, José Vicente Castel i Eva Castellanos. Aquesta recerca i l'exposició resultant no s'hauria pogut fer realitat sense la col·laboració de les diferents colles de gaiters, grallers i dolçaines que existeixen actualment.En el catàleg també hi ha col·laborat amb un article l'antropòloga Carme Queralt.