Liceu a la fresca. Manon Lescaut de Puccini

16/06/2018
Museu de Tortosa
22.00 h

El Liceu a la fresca té com objectiu principal posar l'òpera a l'abast de tota la ciutadania sense que hi hagi limitacions, ni econòmiques ni geogràfiques que ho impedeixin. Aquesta iniciativa compta amb la col·laboració de Televisió de Catalunya, que posarà el senyal de la retransmissió a l'abast dels diferents municipis que participen en el projecte.

Estrenada a Torí el 1893, Manon Lescaut va ser el primer gran èxit de Giacomo Puccini (1858-1924), un dels compositors més rellevants de la generació del conegut com a verisme, en què preval l’emoció i la versemblança de les emocions en l’òpera, superats ja els postulats del bel canto i del romanticisme.

Dramma lirico en quatre actes. Llibret de Domenico Oliva i Luigi Illica amb intervencions de Marco Praga, Ruggero Leoncavallo, Giacomo Puccini, Giulio Ricordi i Giuseppe Adami. Música de Giacomo Puccini.

Inspirada en la novel·la Histoire du chevalier Des Grieux et de Manon Lescaut de l’abbé Prévost, publicada a França el 1731, l’òpera pucciniana és la tercera de les adaptacions sobre aquest relat divuitesc, després de les d’Auber i Massenet.

Al llarg dels quatre actes que la integren, Manon Lescaut narra l’ascensió i la caiguda de la  jove Manon, adolescent amant de la mundanitat i dels plaers ràpids i fàcils, tot i l’amor sincer que la uneix a Des Grieux.
Aquest és un jove burgès que acompanya Manon fins a veure-la morir «sola, perduda, abandonada» al desert de Louisiana, on és condemnada acusada d’exercir la prostitució. La tercera òpera de Puccini consolida l’estil que caracteritzaria a partir d’aleshores la seva obra, veritable apoteosi del melodrama.

01/02/1893: estrena absoluta al Teatro Regio de Torí

Direcció del Cor: Conxita Garcia
Concertino: Kai Gleusteen
Assistència a la direcció musical: Daniel Montané