Liceu a la Fresca. La bohème, de Giacomo Puccini

Pati exterior del Museu de Tortosa

Divendres, 8 de juliol. 22.00 h
Museu de Tortosa

“El Liceu a la fresca “ té com objectiu principal posar l'òpera a l'abast de tota la ciutadania sense que hi hagi limitacions, ni econòmiques ni geogràfiques que ho impedeixin. Aquesta iniciativa compta amb la col·laboració de Televisió de Catalunya, que posarà el senyal de la retransmissió a l'abast dels diferents municipis que participen en el projecte.

L’edició d'aquest any tindrà lloc el 8 de juliol del 2016 a les 22h amb l’òpera La Bohème de G. Puccini.

Gratuït.

La bohème

Òpera en quatre actes. Llibret de Giuseppe Giacosa i Luigi Illica, basat en Scènes de la vie bohème d’Henry Murger. Estrena l’1/02/1896 al Teatro Regio de Torí. Estrena a Barcelona el 10/04/1898, al Liceu. Darrera representació 19/03/2012. Total representacions al Liceu: 256

Amor, joventut i tragèdia a París

En unes golfes, neix l'amor entre Mimí i Rodolfo res més conèixer-se. Malgrat ser feliços junts, Rodolfo trenca la relació amb l’excusa del coqueteig de Mimí. La realitat és que ella està molt malalta i se sent culpable de que la seva vida austera l’ha fet empitjorar. Al final, es troben de nou un breu moment abans que ella mori.

Entre les òperes més representades al món, La Boheme és un dels símbols universals de l'òpera.
La producció transportada al voltant del 1930 (100 anys després de l’original), és fresca, molt teatral i en un marc escenogràfic força tradicional.

Amb la participació d’Olga Kulchynska i Anatoli Sivko, dos dels guanyadors l'edició 2015 del Concurs Tenor Viñas, en els rols de Musetta i Colline.