Jornades Europees de Patrimoni al Museu de Tortosa

Jornades

Jornades Europees de Patrimoni al Museu de Tortosa
07/10/2022

El Museu de Tortosa se suma a la celebració de les Jornades Europees de Patrimoni 2022 amb un programa d’activitats que inclou, entre altres, la recreació històrica d’un campament de l’exèrcit romà, una conferència sobre els resultats de les intervencions arqueològiques al jaciment dels solars del carrer Croera i un concert del Trio de Canyes OJC.

Les Jornades Europees de Patrimoni són una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea amb l'objectiu de promoure l'accés de la ciutadania al patrimoni artístic i cultural. Enguany, aquestes jornades se celebraran pocs dies després que el Museu de Tortosa hagi complert 10 anys de la seva reobertura en un nou museu a l'Antic Escorxador, amb una exposició permanent que mostra al públic una selecció de les peces més destades de la col·lecció municipal.

A continuació us detallem tot el contingut del programa d’activitats de les Jornades d’enguany:

Dissabte 8 d’octubre

18.30 h Concert 'Els colors de les canyes', a càrrec de Trio de Canyes OJC.
El Trio de Canyes és una formació on es poden escoltar tres dels instruments més representatius de la secció de vent de l'Orquestra Simfònica. Els músics, membres de l’Orquestra de Lleida i de l’Orquestra del Vallès, presenten un programa on, amb el lirisme de l'oboè, la calidesa del clarinet i el caràcter juganer del fagot, descobrirem una gran varietat de sonoritats.  Creat al 2020, el Trio de Canyes OJC ha tingut una gran acceptació i reconeixement per part del públic arreu del país.
Lloc: Sala d’exposicions permanent del Museu de Tortosa
Organitza: Joventuts Musicals

19.30 h Conferència 'Resultats de les intervencions arqueològiques al jaciment dels solars del carrer Croera' i visita guiada a l’espai Cota Zero, a càrrec de Ramon Ferré, arqueòleg i director de l’excavació.
Lloc: Aula didàctica del Museu de Tortosa i espai Cota Zero

20.30 h-21.00 h Breu presentació dels pedestals honorífics exposats a l’espai Cota Zero, a càrrec de Diana Gorostidi, investigadora de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i professora de la Universitat Rovira i Virgili
Lloc: Cota Zero

Diumenge 9 d’octubre

11.00-13. 00 h Recreació històrica Castra legionis, a càrrec de Projecte Phoenix
Bona part de la vida quotidiana d’un legionari romà transcorria al campament. Després de portar a terme les seves activitats i serveis (guàrdia, entrenament, obres de reparació, etc.), gaudien de cert temps lliure per preparar el menjar, jugar amb els companys i  escriure cartes.  A través de les cartes que escrivien a la seva família i amics coneixerem  les seves aspiracions, pors i sentiments.
Lloc: Plaça de l’Antic Escorxador

11.00-12. 00 h Taller familiar 'Fem una pel·lícula de romans'
Activitat teatralitzada conduïda per un director de cinema. Els participants hauran de superar proves i aprendre sobre els romans amb l’objectiu de rodar una pel·lícula. Activitat familiar adreçada a menors entre 5 i 13 anys.
Lloc: Aula didàctica del Museu de Tortosa

Amb el suport: