2014/07/03 “Ebre, Art&Patrimoni. Exposició col·lectiva d'escultura sonora”

Exposició multi seu
Llimoner sonorImatge

Escolant cadènciesImatge

2014/07/03 “Ebre, Art&Patrimoni. Exposició col·lectiva d'escultura sonora”
03/07/2014 - 14/09/2014
Exteriors de l'Escorxador
de dm. a ds. de 10 a 13.30h i de 17 a 20.00h. Diumenges i festius d'11 a 13.30h

L'exposició “Ebre, Art&Patrimoni. Exposició col·lectiva d'escultura sonora” és el primer projecte d'exposició comuna duta a terme pels museus i equipaments patrimonials que formen la xarxa territorial del SAM a les Terres de l'Ebre.

Els patis del Museu de Tortosa, acullen les escultures sonores de dos artistes del territori amb una llarga trajectòria professional en el món de l'art i el disseny, com són l'Antònia Ripoll i el Joan Antoni Blanc

L'Antònia Ripoll, amb l'obra  Escolant cadències que ella mateixa defineix com una instal·lació objectual sonora on les remors de la memòria sorgeixen allà on s’escolen les absències: conductes (embornals) i  calçats... desfent camins per rememorar.

El Joan Antoni Blanc, amb l'obra Llimoner sonor presenta un nou llimoner pel pati dels llimoners del Museu. El nou arbre és un "saltamartí" que bascula però recobra la posició. Les fines branques que sostenen els sonalls, cascavells o picarols els fan vibrar expandint la seva sonoritat. L'arbre es mou pel vent o per la interacció amb els que passen pel seu costat.