Diego Paonessa presenta ‘Música per a electroimants’ a la Sala Antoni Garcia

Diego Paonessa presenta ‘Música per a electroimants’ a la Sala Antoni Garcia
19/08/2022 - 10/09/2022
Sala Antoni Garcia - Museu de Tortosa
De dimarts a dijous, de 10 a 13.30 h; divendres i dissabte, de 10 a 13.30 h i de 17.30 a 19.30 h; i diumenges, d’11 a 13.30 h. Dilluns i festius, tancat. DIUMENGE, 4 DE SETEMBRE, L’EXPOSICIÓ ROMANDRÀ TANCADA PER FESTA LOCAL.

En el marc del festival Eufònic, l’artista argentí Diego Paonessa presenta del 19 d’agost al 10 de setembre a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa la instal·lació sonora Música per a electroimants.

Música per a electroimants és un projecte de recerca al voltant de les possibilitats sonores dels materials pel que fa a l'espai. Aquesta peça sorgida com a resultat de la concessió de la Beca Residència Lab d'Interacció d'Hangar (2019), es basa en la reinterpretació de la composició Music for Pieces of Wood (1973) de Steve Reich. A Música per a electroimants es recodifica i trasllada la interpretació de la peça a unes màquines situades estratègicament per percudir contra diferents materials i elements propis de l'espai. Aquesta instal·lació conjuga l'interès en les propietats de l'energia electromagnètica amb l'experimentació a l'espai. Al costat de la instal·lació sonora, es mostren unes plaques de resina i coure, amb una reinterpretació en clau formal de la partitura executada en format midi.

L’acte inaugural tindrà lloc el 19 d’agost a les 19.00 hores i es complementarà a les 19'30 amb l’actuació d’Arbol & Perrate al pati dels Llimoners del Museu de Tortosa, una immersió en el món de les bandes sonores imaginàries partint des del flamenc, l’electrònica i l’experimentació amb loops, samples i textures. Aquesta és l’aventura conjunta del músic i compositor sevillà Miguel Marín Pavón (Arbol) i el cantaor Perrate, d’Utrera. Marín Pavón té una llarga experiència en la música per a dansa i cinema, va formar part del grup indie britànic Piano Magic, va fer la banda sonora de “Son de Mar” (Bigas Luna, 2001) i amb el projecte ARBOL ha enregistrat cinc àlbums i ha actuat a festivals com Sónar, OFFF o Mecal. Amb una veu que sona a cova i a “quejío”, Perrate combina avantguarda i tradició des del 2005, sent “Tres Golpes” (produït per Raül Refree i dirigit per Pedro G. Romero) el seu darrer treball.

L’entrada al concert és lliure.