Actes dels 10 anys del nou Museu de Tortosa

Actes dels 10 anys del nou Museu de Tortosa
06/10/2022 - 09/10/2022
06/10/2022 - 09/10/2022

El 29 de setembre de 2012, ara fa 10 anys, el nou Museu de Tortosa obria les seves portes a l'edifici modernista de l'Antic Escorxador. Per celebrar aquesta efemèride, l'Ajuntament de Tortosa ha preparat una programació cultural especial.

La transformació urbana de la ciutat a finals del segle XIX, amb l'enderrocament de les muralles, la urbanització dels eixamples i la descoberta d'abundants elements arqueològics, afavorí l'any 1900 la creació d'un museu municipal. L'arquitecte municipal, Joan Abril, en va ser l'impulsor en recopilar les troballes arqueològiques i formar una col·lecció de peces que conservava a títol personal. Conjuntament amb l'alcalde i diputat a Corts, Teodoro González, van propiciar la creació del Museu Arqueològic de la Ilercavònia a Tortosa, que es va inaugurar a les antigues escoles de la Mercè. L'any 1910 es va traslladar a l'església de Sant Domènec com a Museu i Arxiu Històric fins a l'any 1997. Quinze anys després, el 29 de setembre de 2012, es va inaugurar la nova seu del museu a l’edifici modernista de l’antic escorxador.

Dijous 6 d’octubre

18.00 h Inauguració de Natura_Viva: musa i mimesi.
Amb la instal·lació sonora de l’artista gallega Noela Covelo, Et cauen les estrelles de la cara a la Sala Antoni Garcia, el Museu de Tortosa participa en el projecte Natura viva: musa i mimesi, comissariat per Carolina Grau i guanyador del concurs convocat per Transversal Xarxa d'Activitats Culturals l’any 2021.
Lloc: Sala Antoni Garcia

Divendres 7 d'octubre

18.00 h Taula rodona amb motiu de 10è aniversari de l’obertura del Museu de Tortosa a l’antic escorxador.
Lloc: Aula Didàctica

Dissabte 8 d'octubre

10.00-13.30 h i 16.30-18.30 h Jornada de Portes Obertes al Museu de Tortosa. Entrada gratuïta a la Sala Permanent i a la Sala Antoni Garcia.

Diumenge 9 d’octubre

11.00 - 13.30 h Jornada de Portes Obertes al Museu de Tortosa. Entrada gratuïta a la Sala Permanent i a la Sala Antoni Garcia.

A les 11.00, 11.30 i 12 h Visites guiades a la sala de reserva del Museu de Tortosa.

Adreçada a públic adult, la visita obre la sala de reserva per mostrar l’espai on es custodien els objectes de la col·lecció que no es mostren en l'exposició permanent del museu.
Lloc: Sala de Reserva

Aforament limitat. Activitat gratuïta. Per assistir cal reservar especificant l’hora de la visita al correu cultura.recepcio@tortosa.cat abans del divendres 7 d’octubre a les 14 hores. ENTRADES EXHAURIDES.

En cas de no poder assistir us preguem que anul·leu la visita al mateix correu electrònic.

Del 7 al 9 d’octubre

Celebració de la 9a edició del Festival d’Intervencions Efímeres A Cel Obert.

El Festival d'Intervencions Efímeres A Cel Obert, convocat per l’Ajuntament de Tortosa amb la col·laboració de l’associació A Cel Obert, converteix espais històrics de Tortosa en escenaris de creacions artístiques, pensades per professionals del món de l’art, el disseny i l’arquitectura.

Els espais escollits per aquesta edició són els patis de Sant Jaume i Sant Maties, Sant Jordi i Sant Domènec, Convent de la Puríssima Concepció Victòria, Palau Montagut i Passatge Franquet.

Del 8 al 9 d’octubre

Celebració de les Jornades Europees de Patrimoni.

Les Jornades Europees del Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per donar a conèixer la riquesa i atractiu del nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat.Us convidem a viure noves experiències en aquesta jornada de portes obertes del patrimoni cultural al Museu a través d’un intens programa d’activitats.