A Cel Obert 2017. Festival d'Intervencions Efímeres. Jornades Europees del Patrimoni

Festival

06/10/2017 - 08/10/2017
Patis del nucli antic

Del 6 al 8 d'octubre de 2017, la ciutat de Tortosa acollirà de nou el Festival d'Intervencions Efímeres A Cel Obert, on els patis d'alt valor patrimonial del nucli antic es convertiran en escenaris de diferents instal·lacions artístiques.

L'objectiu del festival és convertir Tortosa en escenari de creació, reivindicar el patrimoni arquitectònic del municipi i apropar i difondre l'art efímer a tots els públics. Cada intervenció estarà creada per diferents equips d'artistes, arquitectes o dissenyadors que buscaran establir un diàleg entre l'arquitectura més clàssica i les obres d'art més contemporànies. Aquestes obres invitaran als visitants a reflexionar i experimentar noves percepcions.
El festival reforça la proposta cultural i turística del territori obrint les portes dels seus patis a la ciutadania. Molts d'aquests espais, de gran pes històric, romanen tancats al públic la resta de l'any i el festival suposa una bona ocasió per descobrir aquest patrimoni ple d'art.

Si encara no coneixes els patis tortosins nosaltres t'obrim algunes de les seves portes. Si ja els coneixes, et convidem a redescobrir-los.

El Festival A Cel Obert concideix amb les Jornades Europees del Patrimoni 2017, la manifestació cultural més participativa i més important d'Europa en relació al patrimoni. Es tracta d'una iniciativa conjunta del Consell d'Europa i la Comissió Europea. Cada any s'organitzen a tota Europa més de 70.000 actes per tal de contribuir a la presa de conscieància sobre el patrimoni comú i la necessitat constant de la seva protecció.

Amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni la visita al Museu de Tortosa serà gratuïta els dies 6, 7 i 8 d'octubre.